Ny ägare av Föreningssupport, Bizsys AB from 1 maj 2018

Idag tillkännager vi att företaget bakom Föreningssupport, Bizsys AB, fått nya ägare per 1 maj 2018. Ägarbytet innebär i praktiken inga större förändringar för er som kund, mycket kommer vara precis som vanligt. Däremot får vi nu mer resurser för att vidareutveckla systemet och göra er medlemshantering ännu bättre och föreningslivet enklare för fler.

Köparen är den digitala teknikbyrån Apptech i Hudiksvall, en leverantör av digitala verksamhetssystem och konsulttjänster inom system- och apputveckling.
Apptech har sedan ett par år arbetat som underleverantör till Föreningssupport och bl.a. utvecklat den nya mobilappen Insyn Sverige för Föreningssupports systerföretag Your Voice Network.

”Vi har under en längre tid haft dialoger kring fördjupat samarbete även gällande Föreningssupport och den fortsatta vidareutvecklingen. Att Apptech nu förvärvar bolaget innebär att mer resurser läggs på Föreningssupport och att vi skapar nya möjligheter för att ta systemet till nästa nivå.” – säger Daniel Karlsson, tidigare VD

”Apptech och Föreningssupport är verksamheter som påminner mycket om varandra idag. Vi arbetar till stor del med samma tekniker, vi har gemensamma kunder, vi är storleksmässigt likvärdiga och tror på långsiktiga kundrelationer. Dessutom har vi en arbetsrelation sedan tidigare och kommer såklart ha det även fortsättningsvis. Vi tror oss även kunna tillföra mer tjänster till befintliga kunder, särskilt runt kundanpassningar och webbutveckling utanför standardsystemet.” – säger Kristofer Håde, ny VD.

Har ni frågor är ni såklart alltid välkomna att kontakta oss på Föreningssupport.

support@foreningssupport.se