Verktyg för hemsida

Mobilanpassad webbplats som kommunicerar med Medlemsregistret

Med publiceringssystemet Webtool kan ni skapa en webbplats anpassad för både dator, mobil och läsplatta, som fungerar lika bra för den mindre föreningen som i det större förbundet. Med hjälp av behörighetssystemet kan ni vara flera som administrerar er webbplats och inom en större organisation jobbar förbundet, läns- och distriktsföreningar, samt lokalföreningar i olika delar av samma system – helt oberoende av varandra.

Webtool kommunicerar med medlemsregistret och kan hämta information om styrelse, kontaktuppgifter, logotyper mm för publicering på respektive förenings webbplats.

Ett smidigt utbyte av information genom att förbundet kan välja att dela med sig av nyheter, annonser, mm. till underliggande föreningar. Detta underlättar administrationen och håller webbplatserna levande utan arbetsinsats.

Vill ni bygga er webbplats i ett större verktyg jobbar vi i Umbraco och EpiServer tillsammans med vår samarbetspartner Apptech.

Vill du veta mer om hur du skapar en hemsida?