Vi hjälper föreningar och förbund med hemsidor och support

En hemsida som värvar medlemmar, samla gåvor och öka engagemang - varje dag!

Visa upp er och berätta vad ni gör. Håll omvärlden och medlemmar uppdaterade med aktuell information. Bli starkare genom att värva fler medlemmar och öka kassan i föreningen med bidrag och gåvor via formulär på er hemsida.

Reach More

Nå ut till fler medlemmar med en användarvänlig hemsida

Idag är en användarvänlig hemsida en standard och krav. Vi på Föreningssupport bygger alltid användarvänliga hemsidor så att er hemsida går att läsa med olika enheter och även med skärmläsare.

Vi har full kontroll på koden och kan garantera en hållbar hemsida till föreningen eller förbundet. Inga färdiga Wordpress-teman, ingen reklam, inga konstigheter eller dolda krav.

Tjäna mer pengar och få fler bidrag via föreningens hemsida

Med en hemsida från Föreningssupport kan gåvomoduler i medlemssystemet smidigt kopplas samman så att ni kan samla in gåvor, minnes- och högtidsgåvor direkt på er hemsida. Använd enkla och säkra betalsätt som Swish (till ert eget konto) och kontokort.

I en rapport från FRII i samarbete med PwC utfördes en undersökning där organisationer fick tala om på vilka sätt de får in flest nya givare. Högst rankat var organisationens egna hemsida.

Gift Crop
Custom

Stor eller liten hemsida?

Vi hjälper allt från mindre föreningar till större förbund och medlemsorganisationer som exempelvis Prostatacancerförbundet med hemsidor och support.

Är ni ute efter en enklare hemsida tillgodoser vi grundmallar för att snabbt komma igång. För större webbplatser tar vi fram webbdesign och koncept tillsammans med er, efter en nuläges-analys och kartläggning av målen.

När vi på Föreningssupport bygger hemsidor använder vi oftast webbpubliceringsverktyget Umbraco CMS, där vi kan skala upp eller ner för att matcha er verksamhet. Med minimal utbildning är du som redaktör snabbt igång med redigeringsverktyget, bygger webbsidor med komponenter och återanvänder mallar för att snabbt uppdatera hemsidan.

Fakta om hemsida

Visste du att med en snabb hemsida kan du nå upp till 50% fler besökare 📈 jämfört med en långsam hemsida?

För att vinna besökarens förtroende är hastighet viktigt, där ungefär hälften av besökare förväntar sig att en hemsida ska laddas på två sekunder eller mindre.

Sökmotorn Google har över 7 miljarder sökningar varje dag. Att skaffa en snabb hemsida som har förutsättningar för bra sökmotoroptimering (SEO) ger din hemsida ett försprång och större chans att synas i högre upp i sökresultat. Källa: Internet Live Stats 2021, FinancesOnline 2021

Lämna webbutveckling till oss och få en snabb hemsida till föreningen med tekniska förutsättningar för bra sökoptimering.

FS Mockup Accounting
FS Website

Vad kostar en hemsida?

Priset för en hemsida styrs utifrån önskemål om design, typ av innehåll, vilka funktioner den ska ha och eventuella kopplingar till andra system. Behöver hemsidan inloggningsfunktioner, stöd för fler språk, webbshop, anmälningsformulär? Hur ska hemsidan ge resultat? Öka medlemsantal, mer pengar i föreningskassan, nå ut till fler med ert budskap?

Kontakta oss så hjälper vi dig hitta en lösning för din budget och behov.

Hur skapas en hemsida till förening eller förbund?

Kontakta oss

Ni börjar med att kontakta oss så tar vi fram ett förslag utifrån era behov av hemsida.

Uppstart

Vi skapar er hemsida och går igenom redigeringsverktyget med er.

Texter och bilder

Ni färdigställer innehållet på hemsidan eller anlitar oss för att hjälpa till.

Lansering

Vi hjälper er med domän och publicerar hemsidan när ni känner er redo.

Hemsida - Prostatacancerförbundet, Maria

"Vi är jättenöjda med vår hemsida, den är snygg, enkel och användarvänlig. Ni är lyhörda, flexibla och vi blir bemötta på ett trevligt och professionellt sätt. Under projektet med den nya webben var det helt fantastiskt. Vi testade oss fram tillsammans och ni var väldigt öppna för att vidareutveckla olika funktioner baserat på våra önskemål. Resultatet blev mycket bra."

Maria Ahlvik, Kommunikationsansvarig
Prostatacancerförbundet

Behöver föreningen hemsida?Låt oss prata redan idag!

Kontakta oss för hemsida