Medlemssystemets fördelar för medlemmar

Att ha ett medlemssystem är en viktig del av en välfungerande föreningsverksamhet. Genom medlemssystemet kan medlemmar få tillgång till viktig information såsom nyheter, evenemang och annat som rör föreningen. Dessutom kan medlemssystemet hjälpa medlemmar att hantera sitt eget medlemskap.

Medlemssystem Fördelar För Medlemmar

Medlemssystem kan erbjuda flera fördelar för medlemmar;

Tillgänglig information

Medlemssystemet ger medlemmar tillgång till viktig information från föreningen eller organisationen såsom nyheter, evenemang, insamlingar, stadgar och policys.

Medlemskap i förening

Funktioner som medlemsregister hjälper till att hålla reda på medlemmens status, aktuella personuppgifter, tillhörighet i föreningen, eventuella familjekopplingar och dess medlemsavgift.

Smidig betalning

Genom medlemssystemet kan medlemmen enkelt välja att betala medlemsavgifter med Swish-, Betalkort- eller Bankgiro. Systemet påminner automatiskt medlemmen om eventuella förfallna medlemsavier.

Betala föreningens medlemsavgift med swish

Bättre delaktighet i föreningen

Genom att tillhandahålla en plattform för att få viktig information, såsom nyhetsbrev, mötesprotokoll och inbjudningar till evenemang, via e-post, brev och SMS kan medlemmarna enklare hålla sig uppdaterade om föreningens verksamhet och vara mer delaktiga i beslutsprocesser och aktiviteter.

Vill du veta mer?

Senast uppdaterad 09 maj 2023

Umbraco Utbildning Hos PCF
3 oktober 2023

Utbildning i webb hos Prostatacancerförbundet

I veckan har vi varit hos Prostatacancerförbundet och utbildat lokalföreningar i webbverktyget Umbraco.

Föreningssupport Medlemssystem
25 april 2023

Underlätta för styrelsen

Ett medlemssystem kan erbjuda många fördelar för styrelsen i en förening eller förbund. Från ökad insyn och kontroll till automatisering av administrativa uppgifter och bättre rapportering och analys av medlemsdata. Läs vidare för att ta reda på hur ett medlemssystem kan hjälpa er styrelse att bli mer effektiv och produktiv.

Medlemskommunikation
4 april 2023

Mindre administration för dig på kansliet

Vi tittar närmare på medlemssystem och dess fördelar för ett kansli. Ett medlemssystem kan underlätta hanteringen av medlemsregistret och förenkla viktiga uppgifter som medlemsadministration och kommunikation med medlemmarna. Det kan också bidra till ökat medlemsengagemang och förbättra hanteringen av medlemsavgifter, samtidigt som det säkerställer hög säkerhet och dataskydd.

Alla inlägg