Utbildning i webb hos Prostatacancerförbundet

I veckan har vi varit hos Prostatacancerförbundet och utbildat lokalföreningar i webbverktyget Umbraco.

Umbraco Utbildning Hos PCF

Jonatan (Föreningssupport) Maria (Prostatacancerförbundet) Kaj (Pcf syd)

Prostatacancerförbundet använder Umbraco som CMS där alla lokalförening har fått möjlighet att skapa en egen hemsida som sätts upp i samma CMS med färdiga mallar som sedan kan anpassas utifrån föreningens behov.

Det fanns ett behov hos lokalföreningar inom Prostatacancerförbundet att lära sig mer om hur webbverktyget fungerar och vilka möjligheter som finns. Några representanter från lokalföreningar var även nya webbredaktörer som nu fick chansen att bekanta sig med Umbraco och ställa frågor.

Utbildning och workshop i webb

Digitala manualer och videoinstruktioner fungerar oftast bra. Däremot kan fysiska utbildningar vara bättre, som i detta fall när man vill öppna upp för frågor och kunna titta och hjälpa till med enskilda frågor. Ibland är det enklare att kunna peka på skärmen och visa mer "hands-on".

Prostatacancerförbundets hemsida

Multiwebb som erbjuder:

Prostatacancerförbundet

Varje dag får 27 män diagnosen prostatacancer. Det är över 10 000 män om året. Prostatacancerförbundet är en riksorganisation med 27 lokala patientföreningar som tillsammans verkar för ökad kunskap om prostatacancer och har länge varit kund till Föreningssupport.

Läs mer på Prostatacancerförbundets hemsida

Tack för att vi fick komma och hjälpa till med utbildning! Nu väntar vi med spänning på att se alla fina uppdaterade hemsidor!

Senast uppdaterad 11 oktober 2023

Medlemssystem Fördelar För Medlemmar
9 maj 2023

Medlemssystemets fördelar för medlemmar

Att ha ett medlemssystem är en viktig del av en välfungerande föreningsverksamhet. Genom medlemssystemet kan medlemmar få tillgång till viktig information såsom nyheter, evenemang och annat som rör föreningen. Dessutom kan medlemssystemet hjälpa medlemmar att hantera sitt eget medlemskap.

Föreningssupport Medlemssystem
25 april 2023

Underlätta för styrelsen

Ett medlemssystem kan erbjuda många fördelar för styrelsen i en förening eller förbund. Från ökad insyn och kontroll till automatisering av administrativa uppgifter och bättre rapportering och analys av medlemsdata. Läs vidare för att ta reda på hur ett medlemssystem kan hjälpa er styrelse att bli mer effektiv och produktiv.

Medlemskommunikation
4 april 2023

Mindre administration för dig på kansliet

Vi tittar närmare på medlemssystem och dess fördelar för ett kansli. Ett medlemssystem kan underlätta hanteringen av medlemsregistret och förenkla viktiga uppgifter som medlemsadministration och kommunikation med medlemmarna. Det kan också bidra till ökat medlemsengagemang och förbättra hanteringen av medlemsavgifter, samtidigt som det säkerställer hög säkerhet och dataskydd.

Alla inlägg